Hoe gebruik ik een ketogeen dieet?

Hoe gebruik ik een ketogeen dieet?

Dus, hoe gebruik ik een ketogeen dieet om af te vallen? Het ketogeen dieet is een koolhydraatarm en eiwitrijk dieet dat veel overeenkomsten vertoont met het Atkins-dieet en het koolhydraatarme dieet. Het gaat om het drastisch verminderen van de koolhydraatconsumptie en het volledig vervangen door vetten. Deze drastische vermindering van koolhydraten brengt het lichaam in een ketose-toestand, wat in wezen een gezonde toestand is waarin uw lichaam zijn vet verbrandt als brandstof. Door koolhydraten te verminderen, verhoogt u de stofwisseling van uw lichaam en verkleint u bijgevolg uw kans om zwaarlijvig te worden en overtollig vetweefsel op te bouwen.

hoe gebruik ik een ketogeen dieet

Laten we meteen naar mijn voorbeeld springen van hoe ik een ketogeen dieet gebruik om af te vallen. Keto dieet wat is dat? En hoe werkt het ketogeendieet?. Waar ik naar verwijs zijn "noten" (zoals in zonnebloempitten). Elke vorm van noten is acceptabel, maar zonnebloempitten worden als de gezondste beschouwd vanwege het hoge vetgehalte. Ook zal het eten van veel zaden je helpen je energie op te voeren en je een vol gevoel te geven, veel meer dan het eten van een vergelijkbare hoeveelheid koolhydraten uit koolhydraten. Zonnebloempitten bevatten ook veel enkelvoudig onverzadigde vetzuren, die ook belangrijk zijn voor uw algehele gezondheid.

Nu ik dat uit de weg heb geruimd, laten we het hebben over waar een ketogeen dieet echt om draait. Ketonen zijn in feite wat uw lever produceert als u een koolhydraatrijk dieet volgt. Wanneer uw lever voedsel afbreekt, worden ketonen geproduceerd. Ze worden vervolgens uitgescheiden via urine, longen of ontlasting. Om ervoor te zorgen dat uw hersenen goed werken en om ervoor te zorgen dat de medicijnen in uw systeem correct worden uitgescheiden, is het belangrijk dat uw lever ketonen kan produceren op een voldoende hoog niveau, zodat uw hersenen goed kunnen functioneren.

Om dit te bereiken, moet uw dieet grote hoeveelheden eiwitten, goede vetten en veel koolhydraten bevatten. Eiwit is de bouwsteen van spiermassa en als je een grote hoeveelheid spiermassa wilt opbouwen terwijl je calorieën en koolhydraten verbrandt, moet je ervoor zorgen dat je voldoende van dit soort voedsel binnenkrijgt. Eieren, vis, rundvlees en zelfs kaas zijn geweldige bronnen van proteïne. Wat betreft goede vetten, je zou deze moeten halen uit olijfolie, koolzaadolie of omega 3-oliën die je aantreft in sommige zalm, walnoten, lijnzaad of andere vis. Wat betreft koolhydraten, je kunt ze krijgen van fruit en groenten, dus probeer er zoveel mogelijk bij te voegen.

Een goede plek om te beginnen is om noten in uw dieet op te nemen, of het nu pinda's, amandelen, cashewnoten, pinda's, walnoten, pistachenoten enz. Zijn. Noten hebben veel voordelen en als u ze combineert met een klein handvol verschillende noten, zult u hebben een hoge bron van antioxidanten, een daarvan is omega-3. Deze twee voedingsstoffen werken samen om het lichaam te beschermen tegen schadelijke vrije radicalen die ziekten en schade aan spiercellen veroorzaken.

U kunt eten wat u maar wilt als het om uw maaltijden gaat; ongeacht welke "normale" en "goede" eetgewoonten u heeft. Waar ik het over heb, is het eten van echte, natuurlijke, ketovriendelijke maaltijden! Als ik maaltijden zeg, bedoel ik kleine, gezonde maaltijden die veel kilo's opleveren zonder mijn dieet te bedriegen. In plaats van drie grote maaltijden per dag te eten, zoals de meeste mensen, eet ik vijf of zes kleinere maaltijden verspreid over de dag.

Site bezoeken voor meer info: HetKetogeendieet.nl

Related Posts

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close